کشاورزی، صنعت و تجارت

بازاریابی هدفمند پسته آمریکایی

بازاریابی هدفمند پسته آمریکایی با اتکا به نتایج یک مطالعه علمی

تولید، بازاریابی و فروش سه گام متوالی و مرتبط با یکدیگر برای عرضه یک محصول به مصرف کننده است و بدون شک نقص در هر یک از این سه گانه، می تواند تاثیر مهمی بر روند عرضه داشته باشد. در چهل سال گذشته، تولید جهانی پسته و تجارت آن شاهد تغییرات فراوانی بوده که طی آن ایالات متحده از بزرگترین واردکننده پسته، به بزرگترین صادرکننده پسته در جهان، و تهدیدی برای ایران –قطب تولید پسته در جهان- تبدیل شده است. جالب است بدانید که صنعت پسته آمریکا در سال 1976 متولد شد و چند سال بعد در سال 1982، آمریکا صادرکننده پسته شد. از سال 1997، نرخ تولید پسته در ایران کند شد، ولی تولید پسته در آمریکا سرعت گرفت. سطح زیر کشت پسته در ایران با توجه به سابقه تاریخی و وضعیت  آب و هوایی، بیشتر از آمریکا است ولی در طول زمان، میزان برداشت محصول در ایران کاهش یافته است. آمریکا با به کارگیری تکنولوژی نوین، استخدام نیروی کار متخصص و مدیریت کارآمد توانسته تولید پسته را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد و به عنوان رقیب جدی ایران معرفی شود. همچنین بازاریابی تولیدکنندگان آمریکایی شامل راه اندازی کمپین های فروش قوی و اطلاع رسانی در مورد خواص مصرف پسته، این خوراکی لذیذ را به هر خانه ای وارد کرده و بازار مهیای مصرف پسته شده است. آنچه در ادامه می خوانید، بر اساس بازاریابی هدفمند پسته ی آمریکایی می باشد که به خواننده این گونه تلقین می شود که پسته آمریکایی خواصی متفاوت از سایر ارقام پسته دارد.

 

پسته منبع خوبی برای تامین ملاتونین مورد نیاز بدن است و شما می توانید این را در هر منبع علمی در خصوص ارزش غذایی پسته بخوانید. اما مطالعه تحقیقاتی که توسط دانشگاه لوییزیانا با همکاری انجمن تولیدکنندگان پسته آمریکا انجام شده است، به این نکته اذعان دارد که ملاتونین موجود در پسته ی آمریکایی از خیلی از میوه ها و سبزیجات و حبوبات بیشتر است. خبر همان خبر قدیمی است، اما تیتر خبر تاکید می کند که پسته آمریکایی ملاتونین بیشتری دارد و هر یک گرم پسته آمریکایی، 660 نانوگرم ملاتونین دارد. انجمن تولیدکنندگان پسته آمریکا، نهادی تجاری است که بیش از 850 نفر اعضای آن در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعت و تجارت پسته فعالیت دارند.

بد نیست بدانید در پسته ترکیبات فنولی وجود دارد که تجزیه ی تریپتوفان به ترکیبات سمی را کاهش می دهد و در عوض، تریپتوفان به ملاتونین تبدیل می شود. افزایش سطح ترپتوفان در بدن، به بهبود اختلالات خواب و افزایش دوره و کیفیت خواب کمک می کند. مهم است بدانید که سطح ملاتونین در پسته خام یا تفت داده تفاوتی ندارد.

منابع:

  • News provided by American Pistachio Growers. Aug 09, 2019.
  • Meng, W. et al. Dietary Sources and Bioactivities of Melatonin. Nutrients, 2017
  •  Zijuan Zhenga, Sayed Saghaian and Michael Reedc. Factors Affecting the Export Demand for U.S. Pistachios. International Food and Agribusiness Management Review, Volume 15, Issue 3, 2012

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *